Jeg bruker Gmail til det meste når det gjelder epost. Jeg jobber fra flere forskjellige maskiner og liker å ha alt på ett stedd. Jobb-eposten min er som regel stort sett full og tåler dårlig store vedlegg. På Gmail har jeg 7.5 gigabyte lagringsplass gratis.

Men det er en ting som har irritert med med bruken av Gmail, og det er at det er unødig tungvint å sende vedlegg fra Windows. Du må logge deg inn på eposten og så gå legge til filen derfra. Det hadde vært mye lettere om jeg kunne fått Gmail til å benytte seg av funksjonen “Sent til epostmottager” i Windows. Denne funksjonen kommer opp når du høyreklikker på en fil og velger Send Til fra menyen som kommer opp da.

Nå har jeg endelig funnet en snutt som løser det problemet for meg.

Snutten heter Affixa og fikse hele problemet. Filene lander i Draft mappen på Gmail, og du kan gjøre det du vil med dem derfra. Du kan også samle flere filer og zippe dem før de lastes opp til nettet. Det hele fungerer smertefritt og gjør hverdagen min lettere.

Anbefales.

image

Google AdSense – Automatic placement

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *