3901374473_5dedfc33bb

I tidligere bloggposter, har jeg ikke lagt skjul på at jeg er særdeles fascninert av elbilen Tesla. Først og fremst er jeg interessert i familiemodellen Tesla Model S, som er i salg i Europa fra 2012. Bilen lover en rekkevidde på 482 kilometer og plass til sju personer. Det betyr at det nesten er mulig å kjøre Trondheim-Oslo på en ladning.

Jeg sendte derfor en epost til Tesla der jeg lurte på hvordan folk i Norge skal forholde seg til service på en slik bil om jeg velger å kjøpe den. Jeg fikk to svar. Ett av svarene inneholdt en nyhet, jeg ihvertfall ikke har fått med meg tidligere.

Tesla Motors vil i løbet af 2009 åbne showrooms i München, London, Monaco, Zürich, Frankfurt, Düssseldorf og senere i Wien, Hamburg, Paris, København, Oslo, Rom m.f., skrev Steve Davies som er product specialist på Model S i Tesla Motors.

Med ihvertfall salgskontor i Norge er det naturlig at kontoret vil knytte seg til ihverfall ett verksted som spesialiserer seg på Tesla-teknologi til sine kunder. Det reduserer risikoen betraktelig.

I tillegg skriver en annen representant for Tesla, senior communications manager Rachel Konrad, dette i en mail til meg.

We have a “mobile service” strategy that is working quite nicely in the United States, where we rolled it out earlier this year. Here are some of the salient points:

1. Electric cars do not need nearly as much service and maintenance as gas guzzlers. EVs do not need routine oil changes, muffler system repairs or any of the replacement parts associated with engines (such as spark plugs, pistons and timing belts). In addition, regenerative braking means that you typically see very little wear and tear on your brakes.

2. That said, if your car does break down, you have a range of options:

a. You can bring it to the nearest Tesla service center (i.e. London or Munich, or coming soon to Monaco).

b. Although the Roadster’s powertrain is highly advanced technology, many other parts are conventional “off the shelf” components you’d find on any high-end sports car. For instance, if you get into an accident and need a new body panel, you can have that done by any exotic car mechanic. If you need new brakes or windshield wiper or a replacement tire, or if want an after-market stereo or some other part, you can have that done anywhere you’d have the procedure done to a conventional car.

c. If you are experiencing a problem with your powertrain, you can send us your car’s data panel on a memory stick or online, and we will diagnose the problem remotely, then send a service technician to your home or office to do repairs that do not require a lift. Our mobile technician may drive a Tesla van with tools, or he may fly commercial and bring his tools with him.

c. If your car needs a repair that requires a lift (i.e. a full battery replacement or other in-depth process), we will coordinate shipping to the nearest service center.

Jeg ville likevel føle at et verksted i Norge som kunne Tesla ville vært en forutsetning for å kjøpe. Noen, for eksempel Frederic Hauge, har allerede tatt sjansen.

Jeg skal skrive litt mer om prisen på Tesla Model S senere, og skal også sjekke ut mer om ladesatasjoner i Norge, spesielt 400 volt som trengs for å hurtiglade batteriet på en halvtime.

Google AdSense – Automatic placement

One thought on “Tesla åpner kontor i Oslo i Norge

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *